صفحه اصلی » اخبار خانه ملت » اخبار نمایندگان
1398/07/01
0.0 (0)

بیگدلی مطرح کرد:

آموزش مهارت مقابله با مشکلات اجتماعی، حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تایید اینکه حجم زیاد کتب درسی عامل ایجاد استرس در دانش‌آموزان می‌شود از مهارت‌آموزی در جهت برقراری ارتباط با دیگران و مقابله با مشکلات اجتماعی را حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور دانست.

احمدبیگدلی در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تایید نظر معاون سازمان نظام روانشناسی مبنی بر اینکه حجم زیاد کتب درسی عامل ایجاد استرس در دانش‌آموزان می‌شود، گفت: امسال حدود 15 میلیون دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف وارد مدارس شده‌اند که از این تعداد 8 میلیون نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و بعد از ورود به مدارس به طور ناگهانی با حجم زیادی از کتب درسی مواجه می‌شوند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علاوه بر حجم زیاد کتب درسی در مدارس برخی دروس نیز به طور مداوم تکرار می‌شوند و این در حالی است که باید برای آموزش مهارت صحیح زندگی کردن و رویارویی با مشکلات اجتماعی از سطح مدارس تا دانشگاه برنامه‌ریزی شود.

بخش اعظمی از دروس مدارس کاربردی نیستند

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش اعظمی از دروس که در مدارس آموزش داده می‌شوند، کاربردی نیستند و این امر باعث می‌شود جوانان در آینده برای حل مسائل اجتماعی همچون انتخاب شغل، همسر و برقراری ارتباط با دیگران با مشکل مواجه شوند.

بیگدلی اظهار کرد: هم‌اکنون اغلب فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاهی قادر به یادآوری مطالب عمومی که در دوران ابتدایی و حتی متوسطه به آنها آموزش داده شده نیستند، چراکه دستوری و تنها با هدف کسب نمره ارائه می‌شوند.

محتوای کتب درسی باید در سطح استاندارد کاهش پیدا کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: آنچه مسلم است محتوای کتب درسی باید در سطح استاندارد کاهش پیدا کنند و بجای آنها مهارت صحیح زندگی کردن را به دانش‌آموزان آموزش دهند و با رصد مشکلات اجتماعی به دسته‌بندی موضوعات اجتماعی که این قشر هر 5 سال با آنها مواجه می‌شوند، بپردازند و به دانش‌آموزان آموزش دهند که چطور باید موانع و مشکلات احتمالی که با آنها مواجه می‌شوند را رفع کنند، بنابراین مدارس تنها نباید به آموزش خواندن و نوشتن اکتفا کنند، بلکه باید تمام تلاش خود را در جهت شکل‌گیری رفتار صحیح اجتماعی در دانش‌آموزان به کار گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این نکته را نیز نباید فراموش کرد که افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز نشان می‌دهد که مسیری که در آموزش و پرورش برای تربیت افراد طی شده، اشتباه بوده است، چراکه به فرزندانمان این مهم را آموزش ندادیم که در هنگام رویارویی با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی چه عکس‌العملی باید نشان دهند، بنابراین هیچ تردیدی وجود ندارد که در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی به عنوان زیربنای اصلی شکل‌گیری شخصیت افراد ضعیف عمل کرده‌ایم./

پایان پیام

منبع: ایکانا

نظرات کاربران

Parameter:430851!model&10 -LayoutId:10 LayoutNameالگوی متنی کل و اخبار

مجلس شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی ایران ,مجلس,شورای,اسلامی,ایران,نمایندگان,پارلمان,قوانین،مقررات,قانونگذاری,نظارت,طرح,لایحه,قانون